Hoe uw evenement evalueren: foto van een evaluatieformulier

Hoe kunt u uw evenement evalueren?

Evenementen worden doorgaans niet zomaar op touw gezet. Ze worden met een reden georganiseerd. Het resultaat van een evenement heeft gewoonlijk een invloed op wat volgt:

  • Een evenement voor uw klanten heeft als bedoeling hen tevredener te maken of hen nog meer te overtuigen van hetgeen u aanbiedt, zodat ze meer kopen;
  • Een evenement voor uw personeel heeft als bedoeling hen meer te motiveren en hun gedachten en daden af te stemmen op de doelstellingen van het bedrijf.

Wanneer u het evenement wilt evalueren, stel u dan de vraag “Welke informatie helpt om mijn doel te bereiken?” en “Welke informatie heb ik nodig ter ondersteuning van wat volgt?”

U kunt het verleden niet veranderen, dus het is beter om een evaluatie uit te voeren met de toekomst in gedachten, met de nadruk op wat volgt. Een stemsysteem kan hier perfect bij helpen. Het kan zelfs een motiverende en mobiliserende invloed hebben op uw publiek.

Als uw vraag niet helpt om uw doelstelling na het evenement te bereiken, dan kunt u zich beter afvragen of het eigenlijk wel de moeite loont om ze te stellen.

Dus wanneer u nog eens een beoordelingsmoment plant aan het einde van uw evenement, denk er dan over na hoe de evaluatie u kan helpen om uw uiteindelijke doel te bereiken.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *